Prova att hålla upp brickan mot terminalen och se om du får ett bip-ljud. Om du inte får det är det troligtvis fel på brickan om andra brickor fungerar i samma terminal. Om ni nyligen köpt brickorna via oss, kontakta oss så skickar vi en ny bricka.
Om terminalen känner av brickan men inte kan koppla det till en användare ligger fel RFID-nummer registrerat i terminalen.
(Om ni vet att ni skrivit in korrekt RFID nummer och får ”Okänd användare”, läs den fetmarkerade texten längst ned på sidan.)
Börja med att säkerställa att terminalen och programvaran är synkroniserade. Följ instruktionerna i vår manual för detta.
Om synkronisering är gjord och det ändå inte fungerar, gör så här:
Gå in i programmet och välj menyn ”Ändra” och undermenyn ”Användare”.
Dubbelklicka på den användare du vill redigera (1.).
Klicka på fliken ”Identifikation” (2.).
Kontrollera att det nummer som står i fältet (3.) för RFID är samma nummer som på den bricka som inte fungerar.
Om det är samma nummer så prova att skriva siffran 1 framför numret. Tryck på spara (4.)
Vi har under 2018 haft enstaka problem med leverans av brickor där det graverade numret på brickan saknar den inledande siffran ”1”. (Som alltså inte står på brickan.)
Kom ihåg att synkronisera efter eventuell justering.
Om det ändå inte fungerar så rekommenderar vi att brickan registreras i terminalen.
Hur registrerar man en bricka eller ett kort i terminalen istället för på datorn?