Koppla TA-8000 Serien till Cloudmjukvaran

För att koppla en enhet ur TA-8000 serien till cloud-programvaran, behöver några inställningar ändras i enheten.

OBS! Har enheten använts tidigare tillsammans med PC-programvaran behöver användare och närvarologgar även raderas. Denna guide förutsätter att detta redan gjorts. Har detta inte redan gjorts måste detta göras först, innan ni följer denna guide.

För att göra inställningar på enheten, trycker ni på ”MENU” knappen.

Om ni ser texten ”Vänligen identifiera” eller ”Please identify”, måste ni följa separat guide för hur man raderar tidigare data.

Bläddra ned med hjälp av pilarna till ”KOMM”  och tryck på ”OK” knappen.

(”Comm” i enhet med meny på engelska)

Bläddra ned till ”ADMS” och tryck på ”OK” knappen.

Inne på menyn ”ADMS”, skall följande ändras:

  • Aktivera domännamnet: Inaktiv (ur-kryssad)
  • Serveradress: 185.158.197.231
  • Serverport: 8282
  • Visa i statusfältet: Aktiv (i-kryssad)
  • Aktivera HTTPS: Inaktiv (ur-kryssad)
 
(Engelsk meny) 
  • Enable Domain Name: inactive
  • Server address: 185.158.197.231
  • Server port: 8282
  • Display in status bar: active
  • HTTPS: inactive

Nu är terminalen inställd för de cloud specifika inställningarna gjorda.

Men för att lägga till enheten i cloud behöver ni även skriva upp enhetens serienummer (serienumret krävs för att lägga till enheten i cloud).
 
Serienumret till enheten kan ni hitta på följande platser:
 
(1.) Om ni kört PC-programvaran, hittar ni serienumret på fliken terminal.
 
(2.) Ni hittar även enhetens serienummer på streckkods etiketten på enhetens baksida.
 
(3.) I enhetens huvudmeny, kan ni gå till ”Systeminfo” och sedan ”Information om enheten”.
 
När ni har enhetens serienummer följer ni stegen i användarmanualen för cloud, för instruktioner om hur ni lägger till enheten.

 

Om terminalen inte visas som ansluten i cloud, trots att ni ställt in enheten enligt ovan, kan enhetens DNS behöva ställas in. Se följande guide för hur man gör detta: Ställa in terminalens DNS inställningar